søndag 18. august 2013

Åpen stue/ kjøkkenløsning. FØR & ETTER

En av hovedgrunnene til at vi falt for huset vårt var muligheten for å slå ned deler av veggen mellom stua og kjøkkenet. 
Her er noen før og etterbilder fra prosessen. Om dagen ser det slik ut.
Underveis i prosessen før veggen ble fjernet.
Slik ser det ut i dag. Kjøkkenet står for utskiftning med tid og stund. Enn så lenge er vi uten tak da det plutselig begynte å renne vann tvers igjennom taket ned fra badet... Kjekt!
PÅ VISNING! (Dårlig bilde, men blir simpelt hen nødt å publisere det likevel...).
Voila! Dagens bilde (og la meg legge til, - et snapshot i et uvanlig ryddig øyeblikk ;-)
Fra kjøkkensiden mot stua - før rivning.
Her går det unna!
Mor i lettere henslengt positur mens Salongverten jobber og jobber og jobber og jobber.....
PÅ VISNING! 
Og hvis noen skulle være i tvil, JA, - det har gått med LITERVIS med seig, illeluktende oljemaling til gulv, vegger og vinduskarmer. Men vi er godt fornøyde med resultatet. 

Med dette ønsker jeg alle mine trofaste lesere en fortsatt god søndag og ny kommende uke!

27 kommentarer:

  1. Skulle ønske jeg hadde dine kreative sider, Beate! Jeg har så mange tanker og ideer, men det blir med det ;) Flott hjem har dere!

    SvarSlett
  2. Skulle ønske jeg hadde dine kreative sider, Beate! Jeg har så mange tanker og ideer, men det blir med det ;) Flott hjem har dere!

    SvarSlett
  3. Skal sei det er forskjell frå visningsdagen og til idag :) Lekkert :)
    Ha ei fin veke! ¨
    Gina

    SvarSlett
  4. SÅ bra dette ble, så mye bedre med åpen løsning på denne måten :D

    Ønsker deg en fin ny uke
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  5. Så vakkert, så vakkert kjære deg!

    SvarSlett
  6. For en flott forandring !!!
    Så lyst og veldig personlig, her må jeg bare følge med videre.
    Takk for en hyggelig kommentar inne hos meg :)

    Janne

    SvarSlett
  7. Dere er bare så utrolig flinke. Er like forelska i hjemmet deres hver gang jeg ser bildene dine. De utstråler en harmoni og ro som ikke mange andre klarer. Koser meg når jeg er her inne :)

    SvarSlett
  8. For en forandring! Så lyst og lekkert det har blitt!

    SvarSlett
  9. Så utrulig flott forandring og veit alt om litervis med maling,gleder meg til me er ferdige her:)
    Kjempekjekkt med åpen løysing!
    Fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  10. Heisan Beate
    Det virker så STORT og romslig hos dere med gode gulvflater å løpe på for salongspira.
    Så er det så delikat på alle måter og så koselig. Jeg synes det ble fint med åpen løsning. I rekkehuset vi før bodde i hadde vi åpen løsning mellom stue og kjøkken og det hadde sine veldig praktiske sider. Jeg som ikke liker å gå glipp av noe fikk pratet med gjestene og hørte alt de berettet mens jeg gjorde siste finpuss på maten jeg skulle servere. Herlig!
    Liker så godt den gamle staselig sofaen der også.
    I dag startet skolen opp igjen og fotballsesongen. Jeg har vært på kamp med yngstemann og koset meg på sidelinja. Far i huset er på spa-hotell i Strømstad på jobbreise. Det betyr at jeg sannsynligvis kommer til å svinse oppe natta lang. Jeg får sjelden sove noe særlig når ikke husbonden er hjemme. Godt han ikke reiser så veldig mye i jobben!
    Da kunne jeg jo bli svært så trøtt til slutt.
    Glade augustdager, Beate!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  11. Dere har det så utrolig flott!! Jeg drømmer også pm å slå ned en vegg mellom kjøkken og spisestue. Kanskje jeg er heldig og får gjort det til neste år. Får i allefall ikke mindre lyst når jeg ser hvor flott dere har det.
    Klem Madelén

    SvarSlett
  12. Å se slike før/etter-bilder er noe av det kjekkeste jeg vet:) Litt av en forandring-til det bedre!!
    Og tusen takk for hurra-rop, smask! Det setter vi umåtelig stor pris på:))
    KLem Pøbelen

    SvarSlett
  13. Så nydelig da! Og veldig moro med før og etterbilder ;-)
    Og nå var det på tide og legge seg til som følger her. Har fulgt med ei stund ;-)
    Ønsker deg ei glad helg. Klem fra Monica.

    SvarSlett
  14. Hallo hallo!!! tusen takk førr alle lykkeønskninga på den akk så store åpningsdagen vi hadde!!!! Så utruli kjekt å hør ka du synes om prosjektet vårres, og det faktum at du syns vi e modig,- førr vi e jo i utgangspunktet ikke sånne modige jenta fniiiis!! Heile greia e veldig uvirkelig, alt det styret og all den jobbinga i forkant og så plutselig sto vi der da med åpen butikk liksom!! Det kom utruli mye folk og kvelden gikk fort! Vi va helt kake etterpå hehe! Men nu starta eventyret- æ starta med male og syprosjekta og ho Christine kasta sæ over møblan. Håpa virkelig du kan ta dæ en tur innom oss en gang- hadde vært veldig kjekt å treff dæ :-)) klæm fra mæ!!

    PS huset ditt e smæshing! arti å se forvandlinga!

    SvarSlett
  15. Hei på deg Beate!
    Skulle ellers bare mangle, synes dere har det så innmari retro-fint hjemme hos dere ;)

    Klem,
    Signe

    SvarSlett
  16. Hei kjære flinke medblogger :)

    Wow, for en forandring og for en utrolig fin stue dere har fått.. Elsker det gamle mot det nye, de hvite overflatene og de fargerike interiøret. Kjempefin er det :) :)

    Tusen takk for den koseligste kommentaren inne hos meg. Selvfølgelig kan du vise frem bildet mitt. Det er jo superkoselig! Setter stor pris på at du spør :O)

    Blir spennende å se hvem som er i finalen. Personlig så synes jeg det var så mange fine bidrag denne gangen :O) Masse inspirasjon!

    Ha en fortsatt fin uke kjære deg :)

    Carinaklem

    SvarSlett
  17. Uff... nesten litt pinlig, men i lykkerus av dine fine komplimenter glemmer jeg helt å skrive at ditt bidrag la jeg merke til da du la ut bildet ditt på NIB. Det er rett og slett fantastisk fint :O) Snakker om finaleplass, dette bildet er fyllt av varme, barn, og kos :O) Du er flink og gratulerer med galleriplass selvom jeg personlig ville ha valgt det ut som finaleplass.

    Carinaklem

    SvarSlett
  18. Fyttikatta for en forvandlig! Så utrolig fint det har blitt! Hvem skulle tro det på den visningen :P

    SvarSlett
  19. Oj, og WOW! For en forandring! Det er jo et helt annet hjem - et vanvittig nydelig hjem! Hm... hadde jo ville hatt stuebidraget ditt til finalen da! Men, men - ikke værst med galleriplass heller.. Og - takk for koselig kommentar. Vi får no se om det blir finale (..med så mange flinke bloggere tør jeg nesten ikke håpe..). Ha en fin dag!

    SvarSlett
  20. Wow, for en forandring! Så utrolig fint det har blitt!!

    Og tusen, tusen takk for den koseligste kommentaren fra deg! Ble så glad:-) Ditt bilde var en av mine favoritter, men jeg har så sjelden tilgang på datamaskin for tiden, så jeg fikk ikke kommentert hos deg..mobilen lar meg ikke kommentere.
    Gratulerer med galleriplass!
    (Og jammen fikk jeg finaleplass..ble litt satt ut, for det var så uventet! -Men utrolig stas, da:-))

    klem fra Linn

    SvarSlett
  21. Hei på deg! For ei herlig forandring, for ein jobb, for eit resultat :) Knall kjekt!

    Klem Eli

    SvarSlett
  22. Takk, takk, takk for fine ord, min venn.
    Du gleder meg så langt inn i hjerterota. Og det er klart du kan låne mine bilder, når som helst. Jeg er så glad i bloggen din, bildene og ordene. TAKK for at du er her!!

    Mange, mange klemmer fra An-Magritt

    SvarSlett
  23. Litt av en forandring du;) bare lekkert, og de fargekombinasjonene er bare wow. En kvinne med teft og sans for det estetiske er helt klart. Herlig fredag og helg til deg;)

    Klemklem

    SvarSlett
  24. Hei igjen!
    Skal si dere har fått gjort masse! Og så fint det har blitt! Gøy å ha de bildene fra visningen, dere har jo rett og slett en helt annen stue. Liker så godt den gamle dokkevogna du har! Den ser jo helt ny ut! Fant en lignende på en bruktbutik her i Farsund, men den var så slitt, skitten og ødelagt at det ikke ble noe kjøp, dessverre! Den står fremdeles utstilt i vinduet, går forbi den nesten hver dag....Får håpe noen forbarmer seg over den:-)
    Så dumt med vannlekasje i taket...Blir jo masse stress og arbeid å få ordnet det! Vi hadde en lekkasje i det forrige huset vårt, fra yttertaket, inn på soverommet og loftstua....Fikk nesten panikk da jeg oppdaget vannet som rant inn....Men det ordnet seg! Heldigvis har jeg en mann som reparerer det meste, også tak som lekker :-)))
    Ønsker deg ei fin ny uke, Beate!!
    Siri

    SvarSlett
  25. Beate, Beate, Beate!

    Forrige uke, midt i østlandstur/københavnmessetur/sosialisering/mobil som ikke vil skrive mail/ingen mac så dundret de vakreste ord inn på bloggen og gjorde meg så GLAD! Du kan v i r k e l i g å glede, tusen takk! Før jeg skriver mer må jeg rett og slett puste litt.. inn, ut. Oj, for noen FØR-bilder!! Iiiik, haha, så g ø y å se. Dere har virkelig gjort alle tiders jobb! Med den vakreste fargepaletten, de nydeligste møblene (med sjel) og de beste valgene. Gratulerer med den! Imponert!

    Også ble jeg så veldig inspirert av kjøkkenet som salongverten har laget til salongspira- såå fint! Skikkelig handy man altså.

    Du spurte om å få låne noen bilder av meg:-) Og om det fremdeles er aktuelt skal du bare ta for deg. Kjempekoselig:-)

    Jeg sitter og prøver å få timene frem til 1730 til å gå saaaakte. Har helt ufrivillig (spør meg ikke hva som skjedde) blitt instruktør for en turngruppe med 2-4 åringer. Hjeeelp! Stakkars barn som i dag skal få høre meg synge for full hals i en gymsal med (heldigvis for meg) god akustikk og (uheldigvis for meg og barna) god bæreevne når det gjelder lyd. Det blir ikke pent...

    Ønsker deg en strålende dag Beate!

    Klemmer i hauger fra Marthe

    SvarSlett
  26. Hei

    Dette må da vel kunne kalles ekstrem oppussing?? For det har blitt ekstremt mye finere enn utgangspunktet. Liker dette altså!!

    SvarSlett
  27. Jeg synes det var mye finere før altså;) Nei- gurimalla vanskelig å tro at dette var fra samme hus- måtte virkelig se etter om det virkelig var det samme kjøkkenet. Du er virkelig god til å se potensiale i ting- jeg hadde nok snudd i døra på visningen;)Så utrolig fint det lekekjøkkenet var -helt bedårende- så flinke dere er!!!! Håper du får en flott uke;)

    SvarSlett