søndag 15. september 2013

Det forrige huset vårt, - med en kjendis på kjøpet!

Kjære, trofaste lesere! Neida, jeg har ikke glemt dere, og nei - jeg har heller ikke gått tom for ideer eller lyst til å blogge. Tida mi strekker simpelt hen bare ikke til for tida! O´ frustrasjoné, frustrasjoné!
I mangel på gode interiørprosjekter i det nye huset om dagen viser jeg isteden noen bilder av det forrige huset vårt som vi solgte for et drøyt år siden.
Jommen rakk vi akkurat å pusse opp hele sullamitten rett før vi flyttet også gitt. Er det ikke typisk´a?
Og hvis noen skulle være nysgjerrig på hvem som tilslutt endte opp med å kjøpe huset vårt...
kan jeg fortelle at det er en kjekkas av en kjendis...
som trolig kommer til å få en ministerpost i regjeringen ila de kommende uker...
nemlig...
høyrepolitiker Torbjørn Røe Isaksen! :-)
Spørs vel hvor fornøyd han blir over at jeg blottlegger innsiden av fasaden hans på denne måten men...
Shit la gå!
Tilslutt klarer jeg simpelthen ikke la være å nevne at...
den nye huseieren allerede på innvielsesfesten av den nye hagen klare å miste gifteringen blant alle de vakre prydbuskene og mosetustene i plenen vår...
Av svært så pålitelige kilder har det kommet meg for øret at den nye huseieren er langt mer teoretisk enn praktisk anlagt (heldig for han at hele huset var pusset opp på forhånd da, - puh!).  Jeg må derfor si jeg er mektig imponert over hans ferdigheter med metalldetektoren. Ja, du hørte riktig! METALLDETEKTOR! Hagen ble sirlig gjennomsøkt og Røe Isaksen kunne omsider gjenforenes med gullskatten". 

Med dette ønsker jeg dere alle en ny, "precious" og god uke! :-)

13 kommentarer:

  1. Jammen fikk han flytte inn i en skattekiste og! Skikkelig lekkert!!
    Morsom historie :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Så herlig å lese da. Og å få se bildene av ditt tidligere hus. Vakkert det å. Men du har det enda finere nå, synes jeg. ;)

    SvarSlett
  3. Så lekkert, og morsom historie ;)

    SvarSlett
  4. Utrolig flott hus!
    Artig at det var en "kjendis" som kjøpte det da- bra han fant igjen gifteringen sin også, den er jo ganske verdifull :))

    God ny uke ønskes deg,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  5. Nydelig hus og heldig minister. elsker de rosaoransje putene dine. bare såååååå nice. Hilsen Grethe

    SvarSlett
  6. Heisan Beate
    Tror dere er eksperter på å finne koselige hus og ikke minst oppussings-fantomer!
    Tenk at dere orket å starte på nytt igjen, når dere hadde pusset opp så lekkert her.
    Det var nok ikke vanskelig å få kjøpe-kandidater til dette huset. Så havnet det et kjent fjes i det og heldigvis ble gifteringen også funnet tilbake.
    Koselig med blogginnlegg fra deg igjen, Beate! Jeg er nok definitivt mer en blogger enn en instagram-bruker, liker at man kan bruke flere ord! Så mistet jeg også plutselig muligheten til å logge meg inn på insta og jeg tror også at hele kontoen min, følgere og hvem jeg fulgte er borte. Det har skjedd for sønnene mine også, litt demotiverende å starte på nytt igjen å opprette ny brukerkonto.. men jeg gjør det vel kanskje en dag.
    Super dag til deg!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  7. Hihi morsom lesing,alltid litt spesielt å selge det ein hadde det synest eg og alle seier liksom at vi hadde det så fint og korfor ville me selge men her i livet så er det ofte grunner til alt og vi trivest med nytt hus:)
    Håper han vil trivst i deres forrige flotte hus og det trur eg:)

    Fin dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  8. Åhh hvilket skønt hjem!!! Der ville jeg også gerne bo! :D

    SvarSlett
  9. Ja det var ein praktbolig! Så fint med alt det kvite, kontrastane kjem så godt fram. Eg blir så inspirert at eg mest boblar over... Eg går rundt her i "lys toscana" stova mi og gjer meg klar til å fortella mannen at no skal alt verta i fargen "chi" og me skal ommøblera. Enten det, eller så lyt eg senda han vekk ei vekes tid medan forandringen fryder...

    Klem Eli

    SvarSlett
  10. Hei og god morgen, Beate!
    Tidlig opp, hei og hopp. Her vil Gutta Boys til frisøren på morgenkvisten. De får akutt klippe-abstinenser med jevne mellomrom. Jeg har aldri blitt helt fortrolig med at de klipper det fine håret som før alltid var til skuldrene kort, men jeg må holde meg i skinnet. De er så store nå at de må selv få bestemme, men du kan tro de hører stemmen min på vei ut døra med faren; ikke så kort ved ørene da, og ikke klipp av alt det sommerblekede håret... Hi,hi.... men de gjør som de vil og faren sier "det er deres hår", og det er jo så sant, så sant.
    Her skal far i huset og jeg prøve å rekke et loppemarked i dag (etter hårklipp og frokost og før vi må kjøre yngstemann i bowlingbursdag.) Sola skinner og det hadde vært supert med noen timer i hagen også, kjenne sola varme i kinna igjen. Å sitte med kaffekopp i solen er noe av det beste jeg vet.
    Ønsker deg en strålende lørdag, Beate!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett
  11. Hihihi, du skriver godt og morsomt! Du virker som en fin dame:) Og jeg likte det gamle huset deres også....nydelig og hvitt, men gamle innslag mot nye....deilig. God helg.

    SvarSlett
  12. For ett nydelig hus dere hadde! ..og litt av en historie óg.
    Lå det på Rodeløkka dette? Kunne godt vært det : )
    Kjenner til det med å ønske seg stilskifte i heimen, jeg holder på.. selv det sikkert ikke
    synes så godt enda så snikskifter jeg ; ) Litt hvertfall. Men akkurat som deg så må det
    ta litt tid, å pusse opp hus er ikke billig så møblene må liksom komme litt etter hvert.

    Gmn-innslaget kommer på nå tirsdag, det ble utsatt forhåpentligvis for siste gang.
    Uff, jeg både gleder og gruer meg til det.

    Ønsker deg en fin kveld gode du-
    KLEM

    SvarSlett
  13. Hehe, så herlig historie og nydelige bilder. Dere hadde virkelig et fint hjem - det må ha vært litt vemodig å flytte fra det?

    Klem fra Lite hi

    SvarSlett